کد مطلب:279286 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:158

علائم آخرالزمان از زبان امیرمؤمنان
و از بعض خطب حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام نقل شده كه فرمودند:

«اذا صاح الناقوس و كبس الكابوس و تكلم الجاموس فعند ذلك عجائب و ای عجائب انار النار بنصیبین و ظهرت رایه عثمانیه بواد سود واضطربت البصره و غلب بعضهم بعضا و صبا كل قوم الی قوم الی ان قال علیه السلام و اذعن هرقل بقسطنطنیه لبطارقه سفیانی فعند ذلك توقعوا ظهور متكلم موسی من الشجره علی طور.»

«ترجمه: وقتی كه ناقوس به صدا درآید و كابوس و ریاست طلب قیام نماید و گاو تكلم نماید (شاید مراد آن باشد كه شخص عظیم الجثه و صاحب شوكت و در فهم مانند گاو باشد و حكومت نماید). و در این هنگام شگفتی هاست و چه شگفتی وعجائبی! برافروخته میشود آتش در شهر نصیبین و علم و پرچم عثمانی از سرزمین سیاهان (یا سرزمین سودان) ظاهر میگردد و شهر بصره به آشوب كشیده میشود.هر گروه و طایفه ای با گروه و طایفه دیگر در مقام غلبه درآیند تا اینكه حضرت میفرماید هرقل كه قیصر روم است برای «بطارق كه یكی از سرداران لشكر سفیانی در قسطنطنیه اعتقاد پیدا نموده و از او اطاعت مینماید، پس در این هنگام منتظر ظهور كسی باشید كه در طور سینا از درخت با موسی علیه السلام سخن گفت!» و هم در بعضی از كلمات درر بار خود فرموده است در علامات ظهور حضرت قائم علیه السلام:

«اذا امات الناس الصلاه و اضاعوا الامانه واستحلوا الكذب و اكلوا الربوا و اخذوا الرشا و شیدوا البنیان و باعوا الدین بالدنیا و استعملوا السفهاء و شاوروا النساء وقطعوا الارحام و اتبعوا الاهواء و استخفوا بالدماء و كان الحلم ضعفا و الظلم فخرا وكانت الامراء فجره و الوزراء ظلمه و العرفاء خونه و القراء فسقه و ظهرت شهادات الزور واستعلن الفجور و قول البهتان و الاثم و الطغیان و حلیت المصاحف و زخرفت المساجد و طولت المنائر و اكرم الاشرار و ازدحمت الصفوف و اختلفت الاهواء ونقضت العقود و اقترب الموعود و شارك ازواجهن فی التجاره حرصا علی الدنیا وعلت اصوات الفساق و استمع منهم و كان زعیم القوم ارذلهم و اتقی الفاجر مخافه شره و صدق الكاذب و ائتمن الخائن و التخذت القیان و المغازف و لعن آخر هذه الامه اولها و ركب ذوات الفروج السروج و تشبه النساء بالرجال و الرجال بالنساء وشهد الشاهد من غیر ان یستشهد و شهد الاخر قضاء لذمام بغیر حق عرفه و تفقه لغیرالدین و اثروا عمل الدنیا علی الاخره و لبسوا جلود الضأن علی قلوب الذئاب وقلوبهم أنتن من الجیف و امر من الصبر فعند ذلك الوحا الوحا العجل العجل خیرالمساكن یومئذ بیت المقدس لیأتین علی الناس زمان یتمنی احدهم انه من سكانه».

«ترجمه: زمانی كه مردم نماز را بمیرانند و امانت را ضایع كنند و دروغ گفتن را حلال شمارند و ربا بخورند و رشوه بگیرند و ساختمانها را محكم بسازند و دین را به دنیا بفروشند و موقعی كه سفیهان را به كار گماشتند و با زنان مشورت كردند و پیوند خودشان را پاره نمودند و هواپرستی پیشه ساختند و خون یكدیگر را بی ارزش دانستند، حلم و بردباری در میان آنها نشانه ضعف و ناتوانی باشد و ظلم و ستم باعث فخر گردد، امراء فاجر، وزراء ظالم و سركردگان دانا و خائن و قاریان (قرآن) فاسق باشند. شهادت باطل آشكار باشد و اعمال زشت و گفتار بهتان آمیز و گناه وطغیان و تجاوز علنی گردد قرآنها زینت شود و مسجدها نقاشی و رنگ آمیزی ومناره ها بلند گردد و اشرار مورد عنایت قرار گیرند و صفها در هم بسته شود.خواهشها مختلف باشد و پیمانها نقض گردد و وعدهای كه داده شد نزدیك شود. زنها به واسطه میل شایانی كه به امور دنیا دارند در امر تجارت با شوهران خود شركت جویند. صداهای فاسقان بلند گردد و از آنها شنیده شود. بزرگ قوم، رذلترین آنهاست، از شخص فاجر به ملاحظه شرش تقیه شود، دروغگو تصدیق و خائن امین گردد، زنان نوازنده، آلات طرب و موسیقی به دست گرفته نوازندگی كنند و مردم پیشنیان خود را لعنت نمایند. زنها بر زینها سوار شوند و زنان به مردان و مردان به زنان شباهت پیدا كنند. شاهد (در محكمه) بدون اینكه از وی درخواست شود شهادت میدهد و دیگری به خاطر دوست خود بر خلاف حق گواهی میدهد. احكام دین را برای غیر دین بیاموزند و كار دنیا را بر آخرت مقدم دارند. پوست میش را بر دلهای گرگها بپوشند، در حالی كه دلهای آنها از مردارمتعفنتر و از صبر تلختر است. در آن موقع شتاب و تعجیل كنید. بهترین جاها در آن روز بیت المقدس است. روزی خواهد آمد كه هركسی آرزو كند كه از ساكنان آنجا باشد. «مهدی موعود علیه السلام» ترجمه استاد دوانی ص 369.»